Hoe krijg je grotere stukken kip mals?

Ik kook zelf altijd kipstukjes maar om wraps te maken of broodjes kip zijn kiphaasjes iets handiger.

Ik krijg kipstukjes altijd mals maar kiphaasjes worden altijd taai. Er staat op de verpakking 6 min elke zijde op matig vuur maar toch worden ze taai. Ik ben bang als ik ze op minder hoog vuur doe of minder dan 6 min ze niet goed gaar zijn.

Hoe doen jullie dit altijd? Kiphaasjes toch door midden snijden en zo ja moeten ze dan minder lang op staan?

Bedankt

een jaar geleden
in: Koken
3.3K
ronron1212
een jaar geleden
Je bedoeld pakken en niet koken toch?
crispy
een jaar geleden
Neem kipdijfilet. Dat is veel malser vlees, veel lekkerder en binnen no time klaar.
Haasjes of borst wordt al heel snel droog vlees.
Castle
een jaar geleden
Een marinade met een zuur ingrediënt als citroen, azijn of yoghurt zorgt er voor dat de kip mals blijft. Het zuur zorgt ervoor dat eiwitten afbreken en het vlees mals blijft.
Dan een pan heet maken en dan pas boter erin doen. Dan kort dichtschroeien en op laag vuur en wat meer tijd langzaam bakken. Laat de kipfilet tenslotte even rusten op een bord afgedekt met aluminiumfolie. Daardoor kan het vlees ontspannen en verdelen de sappen zich.

Antwoorden (1)

ik ga ervan uit dat je met koken van kipstukjes en haasjes het bakken ervan bedoeld, je kunt de kiphaasjes ( tussen plastic folie ) een paar klappen geven met de onderkant van een steelpannetje o.i.d. Je kunt ook i.p.v. kiphaasjes kipdij filet kopen (goedkoper en veel malser door het vettigere vlees) dat kun je langer bakken zonder dat het droog wordt.
10 maanden geleden